Contoh Surat Berhenti Kerja Untuk Sambung Belajar

Contoh Surat Berhenti Kerja Untuk Sambung Belajar Untuk artikel kali ini, penulis ingin berkongsi cara bagaimana untuk menulis surat berhenti kerja. Contoh Surat Berhenti Kerja Untuk Sambung Belajar/contoh notis berhenti kerja Bahasa Melayu dikongsi dalam artikel kali ini.

contoh surat berhenti kerja untuk sambung belajar

Kebiasaan ramai yang ingin berhenti kerja tetapi tidak tahu bagaimana untuk menulis surat berhenti kerja dalam bahasa melayu ataupun bahasa inggeris. Ada juga antara kita yang tidak pernah ingin tahu cara untuk menulisnya. Pada masa memerlukan untuk menulis surat resign mulalah meminta tolong dari kawan-kawan.

Sebenarnya untuk menulis surat perletakan jawatan adalah sungguh mudah dan cepat. Hanya mengikuti beberapa format penulisan surat anda mampu menulis sendiri surat berhenti kerja.

Kali ini penulis ingin berkongsi contoh surat berhenti kerja sebab sambung belajar. Berikut  di bawah adalah Contoh Surat Berhenti Kerja Untuk Sambung Belajar. Anda boleh “COPY PASTE” contoh ini dan ubah sedikit ayat yang bersesuaian dengan yang anda ingin tulis.

Contoh Surat Berhenti Kerja Untuk Sambung Belajar

AHMAD MUSLIM,

LOT 1989 LORONG ALOR LIAT, TAMAN PANJI ALAM,

43300 SERI KEMBANGAN,

SELANGOR DARUL EHSAN

___________________________________________________________________________________

PIZZA HUT SDN BHD,

GIANT SEKYEN 13,

4000 SHAH ALAM,

SELANGOR DARUL EHSAN                                                                                                                                                     15 Januari 2014

 

Perkara: Notis Berhenti Kerja

Merujuk kepada perkara di atas, saya AHMAD MUSLIM ingin memaklumkan kepada Tuan bahawa saya ingin berhenti kerja atas sebab tertentu mulai 30 Januari 2014.

2. Untuk makluman Tuan, tujuan saya ingin berhenti kerja adalah kerana sudah mendapat surat tawaran untuk menyambung pelajaran di sebuah IPTA.

3. Diharapkan pihak tuan dapat mempertimbangkan permohonan saya ini dan segala jasa baik dan kerjasama dari pihak Tuan sepanjang saya berkhidmat di sini. Sekian, terima kasih

 

Yang benar
……………………………………………
(AHMAD MUSLIM)
I/C NO: 891015-13-9423

 

Contoh Surat Berhenti Kerja Untuk Sambung Belajar

Sumber: www.blogammar.com

Jika Anda Rasa Artikel Ni Berguna, Silakan Klik Button Like Dibawah. Terima Kasih

No Responses